Онлайн-застосунки для 3D-моделювання.
Tinkercad - https://www.tinkercad.com/
Solidworks for Kids - https://www.swappsforkids.com/
Заміна Blender:
SelfCAD - https://www.selfcad.com/app/
Three.js - https://threejs.org/editor/
Зразки моделей для three.js - https://threejs.org/examples/ , https://stemkoski.github.io/Three.js/index.html
Figuro - https://www.figuro.io/Designer
Sumo3D - https://3d.sumo.app
3DObjectMaker (мінімалізм+) - https://lrusso.github.io/3DObjectMaker/3DObjectMaker.htm
NunuStudio - https://www.nunustudio.org/editor/index.html
3D-малювання:
SketchUp - https://app.sketchup.com/app
Ліпка з пластиліну:
SculptFab - https://labs.sketchfab.com/sculptfab/
SculptGl - https://stephaneginier.com/sculptgl/
Вирізання:
3D Slash - https://www.3dslash.net/slash.php
Тренажер для початкової школи:
Ваші хлопчики хочуть гратися у "танки"? Не проблема - спробуйте RoboMind - безкоштовне середовище для вивчення програмування. Завдання - програмувати рух "танка", збирати та виставляти "маяки". Програми можуть бути досить складні, мова дещо схожа на мову програмування Лого.
Найменші можуть програмувати за допомогою "пульта", який вводить команди.
Українська мова у наявності - File->Setting->Language->Українська. Мову команд (Script definition) можна обрати як українську або залишити англійську.
Російської мови немає.
Завантажити:
В Мережі є RoboMind Academy - веб версія цього середовища
Кінець гри в «змійку»
Код Пурха.
Хочете написати свою власну гру
менш ніж за 10 хвилин? Спробуйте запрограмувати Пурха!
Чому «@» називають «собакою»?
Звичайний значок @ не був відомий у нашій країні до настання комп’ютерної ери. Зазвичай при запозиченні назви з іншої мови все нове не винаходять, а просто копіюють. Але іноді назва може виявитися невимовною, непристойною або не відповідати правилам мови. Очевидно, це й відбулося із символом @ - його офіційна назва «комерційне ет» нам здається зовсім безглуздою. Назва має бути такою, щоб її хотілося запам’ятати і застосовувати. У 1990 роки, коли значок @ уперше намагалися перекласти, існувало безліч рівноправних варіантів – «крякозябра», «карлючка», «жаба», «вухо», та інших. Правда, зараз вони майже зникли, а «собачка» поширилася по всьому Рунету й залишилася. Для багатьох символ @ справді нагадує скручену калачиком собачку.
У різних країнах існують різні назви для символу @, найчастіше зоологічні. Поляки називають його «мавпочкою», тайваньці – «мишкою», греки – «качкою», італійці й корейці – «равликом», угорці – «черв’яком», шведи й датчани – «слоновим хоботом», фіни – «котячим хвостом» або «знаком м’яв», а вірмени, подібно нам, - «цуциком». Є гастрономічні назви – «штрудель» в Ізраїлі й «рольмопс» (оселедець під маринадом) у Чехії та Словаччині. Крім того, часто цей символ називають просто «скорченим А», або «А із завитком», або, як серби «чокнутим А». Втім, найдивніша із сучасних історій, пов’язаних із символом @ , відбулась в Китаї, де знак банально називається «А в колі». Кілька років тому китайська пара дала таке ім’я немовляті.
Парший буквар
А чи знаєте ви, що перший буквар — визначна
пам’ятка східних слов’ян — був надрукований у Львові? Його видав першодрукар
Іван Федоров у 1574 р.
Вважається, що ми живемо у світі інформації.
Існує навіть Всесвітній день інформації, який відзначають 26 листопада.
Ти, напевне, знаєш, що електронні листи та
SMS-повідомлення часто прикрашають смайликами. З їх допомогою, наприклад, можна
легко показати, радісно тобі чи сумно.
19 вересня Смайлик святкує свій День
народження.
Зараз уже існує пилосос, у який вбудовано
комп’ютер. Тож, поки ти виконуєш домашнє завдання, цей пилосос може самостійно
пропилососити підлогу в квартирі.
Перша комп’ютерна миша мала
вигляд дерев’яного коробка з колесиками. З нього до системного блока тягнувся
дріт, який нагадував хвіст звичайної миші. За таку схожість цей комп’ютерний
пристрій і назвали мишею.
Ми приблизно уявляємо, що таке Google Glass, а деякі навіть отримали можливість випробувати їх. Незважаючи на тиск і суперечки, Google Glass – ще дуже молодий продукт. Всі одиниці Google Glass знаходяться в стадії бета-тесту. Протягом найближчих кількох років Google випустить власну версію, яка буде набагато дешевше. Також можна припустити, що конкуренти також захочуть випускати подібні окуляри. Не всіх вони влаштовують з першого разу, але в кінцевому підсумку ми пройдемо і цей етап.
Розумні окуляри
Все більше і більше речей стають автоматизованими в наші дні, але все ще залишається те, що доводиться робити вручну. Наприклад, додавати новий номер у списку контактів. Дуже скоро і цим процесам може прийти кінець. Ряд компаній, начебто RelateIQ, вже працюють над тим, щоб автоматизувати ваш процес побудови контактного списку, поштових скриньок, повідомлень і інших рутинних речей. Настане час, коли досить буде сказати чиєсь ім’я – і у вашому телефоні автоматично утворюється новий контакт.
З вищезазначеними Google Glass і розумними годинами, певною мірою ми вже спостерігаємо, до чого все це йде. Розумні окуляри і розумні годинник – це соціальні пристрої, які з’єднують вас з зовнішнім світом. Є й інша електроніка, яка працює в поєднанні з вашим тілом. Наприклад, навушники – вкладиші, які вимірюють частоту серцевих скорочень, контактні лінзи, які вимірюють рівень цукру в крові, тимчасові татуювання, які відкривають двері за допомогою технології NFC і багато іншого. Зараз вони не дуже популярні, але одного разу такий пристрій зможе врятувати вам життя, попередивши заздалегідь про серцевий напад. Для цього немає необхідності вбудовувати імплантати.
Розумні будинки знаходяться на порозі того, щоб стати повсякденністю. У нас вже є розумні холодильники, які підкажуть вам про те, що закінчується певна їжа, або духовки, якими можна керувати за допомогою смартфона. У найближчому майбутньому ці речі об’єднаються в цілі будинки, які ви зможете контролювати за допомогою смартфона, планшета або комп’ютера. Змінити температуру, перемкнути канал, отримати повідомлення про те, що пральна машинка закінчила роботу – заради цього не доведеться навіть вставати з дивана. Так, лінь – хороший двигун прогресу. Ви зможете заздалегідь включити духовку і розігріти собі їжу, поки їдете додому з роботи. З будинком можна буде буквально «поговорити».
Пересувна електроніка
Любителі ігор з передчуттям потирають руки в очікуванні виходу гарнітури віртуальної реальності Oculus Rift. Компанію не так давно купила Facebook, тому можна очікувати на появу глибоко зав’язаного на соціальному аспекті пристрою. Samsung не так давно показала свою гарнітуру, яка працює у зв’язку з смартфоном, зроблену за допомогою Oculus VR. Sony працює над проектом Morpheus. Наближається день, коли ви зможете піти і купити одну з цих гарнітур, щоб грати, дивитися або використовувати її не за призначенням. Віртуальна реальність майже поруч.
Дисплеї без екранів є саме тим, про що ви подумали. Це дисплеї, але як би без дисплеїв. Ця технологія пройшла довгий шлях за останні два роки і, як очікується, зробить ще більш довгий шлях в найближчі роки. Такі речі, як голограма, перестануть бути частиною фантастики. Можливо, з’являться навіть контактні лінзи, що проектують зображення прямо на сітківку ока. Це буде не просто прорив у розважальній сфері, а справжній порятунок для людей, які позбавлені зору, – вони зможуть насолоджуватися візуальними ефектами без лазерної хірургії очей.
Певною мірою нейрокомп'ютерні інтерфейси вже існують. Паралізовані люди використовують їх багато років, щоб управляти комп’ютером. Технологія поки не досконала, але старанно намагається бути такою. Можливо, в майбутньому нам уже не знадобиться миша або клавіатура. Досить буде подумати про певні речі – і вони з’являться на екрані. Це може бути дуже зручно для людей, які є інвалідами, хочуть бути продуктивними або просто для геймерів.
Повсюдно доступні послуги, звучить трохи складно, але насправді немає, оскільки такі сервіси вже існують. Можливо, ви чули про Über. Це служба таксі, до якої ви можете отримати доступ скрізь, де є водії Über. Що робить послугу унікальною, так це її здатність бути універсальним сервісом. Прийде час, коли ви зможете викликати таксиста з допомогою Uber, де б не перебували. Такого роду послуги, які виходять за рамки меж і континентів, використовуючи магію Інтернету, будуть тільки плодитися і розмножуватися. Неважливо, якою мовою ви говорите або в якій країні знаходитесь, ви зможете використовувати одні і ті ж послуги по всьому світу.
Наближається кінець розповсюдження фізичних копій продуктів. Популярні комп’ютерні ігрові платформи типу Steam або Origin вже почали роздавати відеоігри цифровими, без дисків або картриджів. З падінням цін на флеш-пам’ять (на кшталт тієї, що стоїть у вас на смартфоні) і зростанням стабільності і швидкості роботи інтернету, абсолютно очевидно, що відеоігри (і медіафайли будь-якого характеру) одного разу будуть поширюватися виключно цифровим шляхом. Ніяких дисків, DVD або Blu-ray. Музика та фільми також поступово зміщуються в бік поширення через платформи типу iTunes. Дуже скоро буде навіть складно уявити, що фільм можна придбати на диску – в цьому просто не буде сенсу. Однак, з нашим вмінням зберігати застарілі технології, можливо, пройде ще років десять, поки це стане реальністю.
За останні десять років у сфері робототехніки були досягнуті величезні успіхи, і ще більших можна очікувати в найближче десятиліття. Поки що немає мови про повністю інтелектуальних роботів, але про стабільних і надійних роботів, які можуть працювати повсюдно – цілком. Вони починають свій шлях зі складальних конвеєрів і поступово вчаться робити все більше і більше речей, які не хочуть робити люди. Роботи будуть кращими хірургами і саперами, бухгалтерами та космонавтами. Вони будуть робити вам каву, прибирати ваш будинок і привозити свіжу воду вам у номер.
Люди, що живуть зараз, знають одну річ напевно. Ми будемо останнім поколінням, яке думало, що паливо з природніх копалин – це єдине джерело енергії, доступний на цій планеті. У найближчі десятиліття очікуються величезні успіхи в сферах сонячної і вітряної енергетики. Люди вивчають потенційні джерела палива навіть на основі пшениці і водоростей. Наша залежність від нафти і вугілля залишається сильною, але поступово слабшає. У найближчі десять років можна очікувати величезний стрибок технологій у сфері електромобілів, сонячних панелей на будинках. Керівники нафтових компаній будуть незадоволені.
Бездротова передача енергії. Потроху і ця складна галузь розвивається. Зарядна станція Qi Wireless дозволяє заряджати деякі смартфони без використання кабелю. Це важливо, оскільки у бездротової передачі енергії є маса корисних застосувань. Коли електромобілі стануть звичною справою, достатньо буде просто припаркуватись біля бездротової зарядочной станції, і він буде заряджатися. Можливо, навіть під час їзди по дорогах, покритих сонячними батареями. Застосування обмежується тільки вашою уявою, а бездротова зарядка смартфона – не дуже популярна на сьогоднішній день – це тільки верхівка айсберга.
Так, на сьогоднішній день у світі активно розвиває мережу 4G здебільшого США – інший світ застряг в 3G. В даний час 5G знаходиться в стадії розвитку, але дуже скоро перейде в активну фазу використання (технології не стоять на місці, пам’ятаєте?). Знадобилося лише 10 років, щоб перейти від 3G до 4G. Не думайте, що більше часу знадобиться на перехід від 4G до 5G.
Ви бачили фільми про штучний інтелект, але чи може він дійсно з’явитися за нашого життя? Відповідь – так, цілком може. Якщо ви бачили, як працює знаменитий Watson, розроблений в лабораторіях IBM, то приблизно розумієте, якого прогресу ми досягли в галузі штучного інтелекту – адже це тільки початок. Попереду ще довгий шлях, але завдяки контекстуальним технологій (на зразок Siri або Google Now Cortana), ми вчимося складати подібні програми все краще і краще. Вони можуть прогнозувати дії людини і правильно реагувати на них. Пройде не так багато часу, перш ніж ми зробимо робота, який зможе думати. Або робити задумливий вигляд.
У 2004 році була зроблена перша платівка з графена. З тих пір вчені намагаються з’ясувати якомога більше про те, як масово виробляти матеріали з графена. Навіщо? Тому що це диво-матеріал. Він дасть нам швидкий інтернет. Він в 100 разів міцніше сталі, тому з нього можна буде будувати що завгодно. Його можна використовувати як фільтр для води та очищення океану від шкідливих відходів. Його можна використовувати в смартфонах, щоб зробити їх буквально “невбиваємі” . Батареї будуть краще. Чесно кажучи, всі корисні застосування графена ще до кінця невідомі. Але він точно зробить другу промислову революцію.
Не так давно велика частина списку залишалася в області наукової фантастики. Стає трохи страшно від того, як далеко ми просунулися, але через десять років все це стане реальністю, як все, що ви бачите навколо, як ці рядки, які ви зараз читаєте.
Немає коментарів:
Дописати коментар