Тема Першого уроку в 5 класі (2023-2024н.р.):
Ти як? Повертаємось до школи
Мета:
- Створити атмосферу довіри та комфорту у класі.
- Обговорити з учнями їхні емоції та переживання, пов’язані з початком нового навчального року.
- Надати учням інформацію про ментальне здоров’я та способи його підтримки.
Обладнання:
- Плакат із написом “Ти як?”
- Картинки або відео, що відображають різні емоції
- Папір і олівці
Мета:
- Створити атмосферу довіри та комфорту у класі.
- Обговорити з учнями їхні емоції та переживання, пов’язані з початком нового навчального року.
- Надати учням інформацію про ментальне здоров’я та способи його підтримки.
Обладнання:
- Плакат із написом “Ти як?”
- Картинки або відео, що відображають різні емоції
- Папір і олівці
Хід уроку:
1. Привітання та створення атмосфери довіри
- Вчитель вітає учнів і пропонує їм уявити себе у ролі мандрівників, які вирушають у новий навчальний рік. Можна розпочати урок із гри або вправи, яка допоможе створити атмосферу довіри та комфорту у класі. Наприклад, можна запропонувати учням познайомитися один з одним, розповівши про себе щось цікаве чи смішне.
- Учні вибирають собі ім’я та описують, у що вони одягнені та що везуть із собою в подорож.
- Вчитель задає учням питання, щоб дізнатися більше про їхні очікування та сподівання щодо нового навчального року.
- Вчитель також може розповісти учням про свої очікування та сподівання щодо нового навчального року. Це допоможе учням відчути себе більш комфортно і впевнено.
2. Обговорення емоцій та почуттів
- Вчитель показує учням плакат із написом “Ти як?” і пропонує їм подумати про свої емоції та переживання, пов’язані з початком нового навчального року.
- Учні обмінюються своїми думками та почуттями в парах або групі.
- Вчитель узагальнює думки учнів і зазначає, що почуття тривоги, хвилювання або суму перед початком нового навчального року є цілком природними.
3. Інформація про ментальне здоров’я
- Вчитель розповідає учням про ментальне здоров’я і те, як важливо дбати про нього.
- Він/вона пояснює, що ментальне здоров’я – це стан благополуччя, у якому людина може реалізовувати свій потенціал, стійко долати стреси, продуктивно працювати та ефективно взаємодіяти з іншими.
- Вчитель/вчителька наводить приклади того, як можна підтримувати своє ментальне здоров’я.
Зеленська про програму ментального здоров’я: Виявилося, що «сильні не ходять до психологів». У країні втілюється Всеукраїнська програма ментального здоров’я. Знаєте, що виявилося для неї несподіваним викликом? Зовсім не недостатня кількість психологів (спойлер: їх недостатньо в усіх країнах, і зараз держава пришвидшено готує нові кадри). Основною проблемою стала… соціальна стигма. Оце знайоме всім «сильні не ходять до психотерапевта чи психолога, а ми ж усі сильні, треба тримати в собі емоції і не показувати вигляду», – зазначила перша леді.
4. Практичні вправи
- Вчитель пропонує учням виконати кілька вправ, які допоможуть їм краще зрозуміти свої емоції та почуття.
- Наприклад, учні можуть намалювати або описати свій настрій, написати лист собі в майбутнє або поділитися своїми думками з другом.
5. Підсумок уроку
- Вчитель підсумовує основні моменти уроку і закликає учнів звертатися за допомогою, якщо вони відчувають труднощі.
Рекомендовані додаткові матеріали:
- Відеоролик “Ментальне здоров’я для дітей” від ЮНІСЕФ
- Книга “Яке в тебе настрій? Як зрозуміти і управляти своїми емоціями” від Катерини Бутейко
- Розмальовка “Емоції”
Ось деякі рекомендації щодо використання розмальовки “Емоції”:
- Запропонуйте дітям розфарбувати зображення на свій розсуд.
- Поговоріть з дітьми про те, які емоції вони зобразили.
- Запропонуйте дітям вигадати історії про персонажів на зображеннях.
Інформація для батьків:
- Поговоріть зі своєю дитиною про її емоції та переживання, пов’язані з початком нового навчального року.
- Заохочуйте дитину ділитися своїми думками та почуттями.
- Надавайте дитині підтримку та розуміння.
- Якщо ви помітили, що ваша дитина відчуває тривогу, хвилювання або сум, зверніться за допомогою до фахівця.
Оновлено. 29 серпня МОН опублікувало сценарій Першого уроку 2023/2024 навчального року для 1-6 класів та 7-11 класів.
1. Привітання та створення атмосфери довіри
- Вчитель вітає учнів і пропонує їм уявити себе у ролі мандрівників, які вирушають у новий навчальний рік. Можна розпочати урок із гри або вправи, яка допоможе створити атмосферу довіри та комфорту у класі. Наприклад, можна запропонувати учням познайомитися один з одним, розповівши про себе щось цікаве чи смішне.
- Учні вибирають собі ім’я та описують, у що вони одягнені та що везуть із собою в подорож.
- Вчитель задає учням питання, щоб дізнатися більше про їхні очікування та сподівання щодо нового навчального року.
- Вчитель також може розповісти учням про свої очікування та сподівання щодо нового навчального року. Це допоможе учням відчути себе більш комфортно і впевнено.
2. Обговорення емоцій та почуттів
- Вчитель показує учням плакат із написом “Ти як?” і пропонує їм подумати про свої емоції та переживання, пов’язані з початком нового навчального року.
- Учні обмінюються своїми думками та почуттями в парах або групі.
- Вчитель узагальнює думки учнів і зазначає, що почуття тривоги, хвилювання або суму перед початком нового навчального року є цілком природними.
3. Інформація про ментальне здоров’я
- Вчитель розповідає учням про ментальне здоров’я і те, як важливо дбати про нього.
- Він/вона пояснює, що ментальне здоров’я – це стан благополуччя, у якому людина може реалізовувати свій потенціал, стійко долати стреси, продуктивно працювати та ефективно взаємодіяти з іншими.
- Вчитель/вчителька наводить приклади того, як можна підтримувати своє ментальне здоров’я.
Зеленська про програму ментального здоров’я: Виявилося, що «сильні не ходять до психологів». У країні втілюється Всеукраїнська програма ментального здоров’я. Знаєте, що виявилося для неї несподіваним викликом? Зовсім не недостатня кількість психологів (спойлер: їх недостатньо в усіх країнах, і зараз держава пришвидшено готує нові кадри). Основною проблемою стала… соціальна стигма. Оце знайоме всім «сильні не ходять до психотерапевта чи психолога, а ми ж усі сильні, треба тримати в собі емоції і не показувати вигляду», – зазначила перша леді.
4. Практичні вправи
- Вчитель пропонує учням виконати кілька вправ, які допоможуть їм краще зрозуміти свої емоції та почуття.
- Наприклад, учні можуть намалювати або описати свій настрій, написати лист собі в майбутнє або поділитися своїми думками з другом.
5. Підсумок уроку
- Вчитель підсумовує основні моменти уроку і закликає учнів звертатися за допомогою, якщо вони відчувають труднощі.
Рекомендовані додаткові матеріали:
- Відеоролик “Ментальне здоров’я для дітей” від ЮНІСЕФ
- Книга “Яке в тебе настрій? Як зрозуміти і управляти своїми емоціями” від Катерини Бутейко
- Розмальовка “Емоції”
Ось деякі рекомендації щодо використання розмальовки “Емоції”:
- Запропонуйте дітям розфарбувати зображення на свій розсуд.
- Поговоріть з дітьми про те, які емоції вони зобразили.
- Запропонуйте дітям вигадати історії про персонажів на зображеннях.
Інформація для батьків:
- Поговоріть зі своєю дитиною про її емоції та переживання, пов’язані з початком нового навчального року.
- Заохочуйте дитину ділитися своїми думками та почуттями.
- Надавайте дитині підтримку та розуміння.
- Якщо ви помітили, що ваша дитина відчуває тривогу, хвилювання або сум, зверніться за допомогою до фахівця.
- Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються на Великдень. (Писанка)
- Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Великоднем як засіб від злих сил. (Верба)
- Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)
- Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат. (Тополя)
- Чим прикрашають голову українські дівчата? (Вінок)
- Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)
- Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорозька Січ)
- Який із найдревніших знаків є Малим Державним Гербом України? (Тризуб)
- Автор слів Гімну України. (П. Чубинський)
- Яка назва Гімну України? («Ще не вмерла України»)
- Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
- Як називається Основний Закон України? (Конституція)
- Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
- Які кольори Державного прапора України? (Синій, жовтий)
- Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)
- Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. («Кобзар»)
- Назвіть композитора, який поклав вірші Павла Чубинського, що стали гімном, на музику? (Михайло Вербицький)
- Що означає слово «козак»? (Вільна ,незалежна людина)
Учитель. Україна – наша рідна земля. Земля краси, вишуканості та тендітності. Земля, що зігріває нашу душу теплом та відчуттям рідного дому. Плекаймо її, бережімо її, примножуймо її надбання, будьмо гідними громадянами своєї Вітчизни. Нехай в кожному пломеніє непоборний вогник любові до своєї Батьківщини. (Слайд 6)
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов’їну.
Між братніх народів, мов садом рясним,
сіяє вона над віками…
Любіть Україну всім серцем своїм
і всіми своїми ділами.
Немає коментарів:
Дописати коментар