Увага!!! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм

Конспект першого уроку

Тема Першого уроку в 5 класі (2023-2024н.р.): 

Ти як? Повертаємось до школи

Мета:

  • Створити атмосферу довіри та комфорту у класі.
  • Обговорити з учнями їхні емоції та переживання, пов’язані з початком нового навчального року.
  • Надати учням інформацію про ментальне здоров’я та способи його підтримки.

Обладнання:

  • Плакат із написом “Ти як?”
  • Картинки або відео, що відображають різні емоції
  • Папір і олівці

Хід уроку:

1. Привітання та створення атмосфери довіри

  • Вчитель вітає учнів і пропонує їм уявити себе у ролі мандрівників, які вирушають у новий навчальний рік. Можна розпочати урок із гри або вправи, яка допоможе створити атмосферу довіри та комфорту у класі. Наприклад, можна запропонувати учням познайомитися один з одним, розповівши про себе щось цікаве чи смішне.
  • Учні вибирають собі ім’я та описують, у що вони одягнені та що везуть із собою в подорож.
  • Вчитель задає учням питання, щоб дізнатися більше про їхні очікування та сподівання щодо нового навчального року.
  • Вчитель також може розповісти учням про свої очікування та сподівання щодо нового навчального року. Це допоможе учням відчути себе більш комфортно і впевнено.

2. Обговорення емоцій та почуттів

  • Вчитель показує учням плакат із написом “Ти як?” і пропонує їм подумати про свої емоції та переживання, пов’язані з початком нового навчального року.
  • Учні обмінюються своїми думками та почуттями в парах або групі.
  • Вчитель узагальнює думки учнів і зазначає, що почуття тривоги, хвилювання або суму перед початком нового навчального року є цілком природними.

3. Інформація про ментальне здоров’я

  • Вчитель розповідає учням про ментальне здоров’я і те, як важливо дбати про нього.
  • Він/вона пояснює, що ментальне здоров’я – це стан благополуччя, у якому людина може реалізовувати свій потенціал, стійко долати стреси, продуктивно працювати та ефективно взаємодіяти з іншими.
  • Вчитель/вчителька наводить приклади того, як можна підтримувати своє ментальне здоров’я.
  • Зеленська про програму ментального здоров’я: Виявилося, що «сильні не ходять до психологів». У країні втілюється Всеукраїнська програма ментального здоров’я. Знаєте, що виявилося для неї несподіваним викликом? Зовсім не недостатня кількість психологів (спойлер: їх недостатньо в усіх країнах, і зараз держава пришвидшено готує нові кадри). Основною проблемою стала… соціальна стигма. Оце знайоме всім «сильні не ходять до психотерапевта чи психолога, а ми ж усі сильні, треба тримати в собі емоції і не показувати вигляду», – зазначила перша леді.

4. Практичні вправи

  • Вчитель пропонує учням виконати кілька вправ, які допоможуть їм краще зрозуміти свої емоції та почуття.
  • Наприклад, учні можуть намалювати або описати свій настрій, написати лист собі в майбутнє або поділитися своїми думками з другом.

5. Підсумок уроку

  • Вчитель підсумовує основні моменти уроку і закликає учнів звертатися за допомогою, якщо вони відчувають труднощі.

Рекомендовані додаткові матеріали:

  • Відеоролик “Ментальне здоров’я для дітей” від ЮНІСЕФ
  • Книга “Яке в тебе настрій? Як зрозуміти і управляти своїми емоціями” від Катерини Бутейко
  • Розмальовка “Емоції”
    • Ось деякі рекомендації щодо використання розмальовки “Емоції”:

      • Запропонуйте дітям розфарбувати зображення на свій розсуд.
      • Поговоріть з дітьми про те, які емоції вони зобразили.
      • Запропонуйте дітям вигадати історії про персонажів на зображеннях.

Інформація для батьків:

  • Поговоріть зі своєю дитиною про її емоції та переживання, пов’язані з початком нового навчального року.
  • Заохочуйте дитину ділитися своїми думками та почуттями.
  • Надавайте дитині підтримку та розуміння.
  • Якщо ви помітили, що ваша дитина відчуває тривогу, хвилювання або сум, зверніться за допомогою до фахівця.
Оновлено. 29 серпня МОН опублікувало сценарій Першого уроку 2023/2024 навчального року для 1-6 класів та 7-11 класів.
https://educationpakhomova.blogspot.com/2023/08/2023-24.html?fbclid=IwAR36vumutgmzxWYa2sV7C2CtUUU5cR9DSYaz58hGDNyoy7W9JeZAdXgWVGM&m=1


Мій краю рідний, моя Україно! (Перший урок у 7 класі) (+Презентація)
Нема на світі України,             
Немає другого Дніпра.
                    Т. Шевченко
 Переглянути презентацію онлайн (дочекайтесь повної загрузки сторінки …)
Мета: розширювати знання учнів про Батьківщину; виховувати любов до України; прищеплювати розуміння значимості Вітчизни для кожного громадянина; продовжувати сприяти формуванню патріотичних почуттів; виховувати повагу до державних символів України; вчити шанувати історичне надбання та здобутки своєї Батьківщини; розвивати пізнавальні інтереси школярів.
Обладнання: мультимедійний проектор, екран, ноутбук, презентація, політична карта світу, відео «Легенда про Україну», роздатковий матеріал для учнів, «чарівна» квітка.
Хід  уроку
І. Організаційний момент. Емоційне налаштування.
Учитель. Доброго дня, дорогі мої діти. Ось вкотре ви переступаєте поріг нашої школи, залишаючи позаду 3 веселі місяці літніх канікул. Сподіваюсь, що час відпочинку, мої семикласники, був проведений з користю. Я розраховую, що ви з новими силами, з радістю продовжите подорож у різнобарвний світ знань. Бажаю вам, діти, міцного здоров’я, витримки та палкого бажання навчатися і зростати розумними людьми. А зараз я хочу, щоб ми з вами привітали один одного, але незвичним для вас способом.
(Вправа «Привітаймось»)
Учитель. Діти, за моїми сигналами ви  хаотично рухаєтесь по кімнаті і вітаєтеся з усіма, хто зустрічається на вашому шляху. Вітати потрібно один одного певним чином:
1) Один раз плеснули в долоні – вітаємось за руку.
2) Два рази плеснули в долоні – вітаємось за обидві руки.
3) Три рази плеснули в долоні – вітаємось спинами.
4) Чотири рази плеснули в долоні – вітаємось ліктями.

ІІ. Основна частина уроку.
Учитель. Кожного року ми з вами проводимо перший урок. Цей урок завжди незвичайний, тому що йдеться на ньому про найдорогоцінніше, найсвятіше, що є на Землі в кожного народу. Ми говоримо про нашу Батьківщину, адже Батьківщина – це рідні степи, лани, озера, це рідні куточки, рідна домівка та родина. Тому і не дивно, що мова піде саме про нашу славну, прекрасну, неповторну Україну. ( Слайд 1)
Учитель.  З чим асоціюється у нас наша Батьківщина? Які образи виникають у нашій уяві, коли ми чуємо слово «Україна»? А перевіримо це ми за допомогою вправи  «Коло асоціацій». ( Слайд 2)
(Вправа «Коло асоціацій)
(Клас розділений на дві групи. Учні кожної групи на листку формату А-3 у вигляді променів  по черзі записують усі асоціації  із словом «Україна»)
Учитель. Як бачимо, діти, Україна – це яскравий, неповторний і такий рідний та близький нам усім світ. Шануймо її, бережімо її, тому що тільки на своїй землі ми можемо відчувати себе захищеними.
Учитель. Діти, а чи знаєте ви, як за легендою українці отримали свою рідну землю?! Я пропоную вам переглянути відео і дізнатися про це.
                               ( Перегляд  відео «Легенда про Україну)
Учитель. Ось бачите, діти, яким скарбом ми з вами володіємо. Нам потрібно берегти, примножувати те, що маємо, аби не втратити. І сьогодні наша справа – відвойовувати і боронити власні куточки. Ми знаємо з вами, що нелегкі часи панують і зараз на Україні. Знову ворог хоче собі ласий шматок від нашої Батьківщини, але вірою і правдою боронять наші землі на сході України мужні та сміливі вояки, які прагнуть, щоб ми з вами  мали мирне небо над головою. На жаль, діти, війна – це не тільки радість від перемоги, але й великий біль від втрат. З початку оборони нашої Вітчизни багато  воїнів окропили рідну землю власною кров’ю. Ціна оборони рідної сторони – це життя. В душах тисяч матерів залишаються відкриті рани та біль від втрат. Тому нам, людям, що живуть на мирних територіях України, потрібно шанувати і берегти пам’ять про захисників, що ціною власного життя відвойовували кожен сантиметр нашої землі. Вшануймо їхню пам’ять хвилиною мовчання. (Слайд 3)
( Хвилина мовчання)
Учитель. Без сумніву, ми любимо нашу Батьківщину. А чи знаємо ми її куточки? Чим ми можемо пишатися? Діти, а в яких куточках України були ви?
( Діти називають місця України, які вони відвідували)
Учитель. А чим вразили вас ці місця? Чим запам’яталися?
( Учні відповідають)
Учитель. Як бачимо, Україні є чим пишатися. Кожного року ми зустрічаємо на теренах нашої держави велику кількість туристів, які знають і люблять Україну. Поважають нас як націю і  ставляться до неї шанобливо.
Учитель. Погляньте на політичну мапу світу і покажіть місце розташування нашої держави.( Слайд 4)
( Школярі знаходять Україну на мапі світу)
Учитель. А на якому материку ми з вами живемо? (Євразія)
Учитель. А в якій частині Євразії ми з вами знаходимося? (В Європі)
Учитель. Як бачимо, ми з вами європейці. Хочу зазначити, діти, що саме на території нашої держави знаходиться географічний центр Європи. А розташований він у селі Ділове (Рахівський район Закарпатської області).
Учитель. А які країни належать до європейських?
( Учні за допомогою учителя називають країни, дивлячись на мапу світу)
Учитель. Дуже добре, що  європейські країни (і не тільки європейські) не лише милуються  нашими краєвидами, поважають нас як націю, але й охоче допомагають нам, сприяють успішному розвитку нашої країни, хочуть, щоб наша нація процвітала, адже вона багата на історію, звичаї та традиції. Існує навіть співдружність держав Європи, яка має назву Європейський Союз. І Україна є претендентом на вступ до цього співтовариства. Якщо ми вступимо до цієї організації, то матимемо можливість для кращого розвитку нашої держави.
Учитель. Діти, пригадайте, а що ми знаємо про Україну? Що нас вирізняє
з-поміж інших країн? (Очікувані відповіді учнів: державна символіка, усна народна творчість, народні символи, костюм, страви і т. д.)
(Гра «Я знаю  Україну»)
Учитель. А зараз я пропоную перевірити ваші знання про Україну.
Питання для гри:
  1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються на Великдень. (Писанка)
  2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Великоднем як засіб від злих сил. (Верба)
  3. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)
  4. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат. (Тополя)
  5. Чим прикрашають голову українські дівчата? (Вінок)
  6. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)
  7. Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорозька Січ)
  8. Який із найдревніших знаків є Малим Державним Гербом України? (Тризуб)
  9. Автор слів Гімну України. (П. Чубинський)
  10. Яка назва Гімну України? («Ще не вмерла України»)
  11. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
  12. Як називається Основний Закон України? (Конституція)
  13. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
  14. Які кольори Державного прапора України? (Синій, жовтий)
  15. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)
  16. Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. («Кобзар»)
  17. Назвіть композитора, який поклав вірші Павла Чубинського, що стали гімном, на музику? (Михайло Вербицький)
  18. Що означає слово «козак»? (Вільна ,незалежна людина)

ІІІ.Підсумок.
Учитель. Отже, є нам чим пишатися. І багато ми знаємо про нашу державу. Залишається нам, теперішнім і прийдешнім поколінням, зберігати та примножувати дорогоцінні скарби нашої неньки України.
Учитель. А зараз я даю вам чарівну квітку, яка здійснює бажання. Тримаючи її в руках, спробуйте сформулювати побажання Україні. (Слайд 5)
( Вправа «Квітка бажань»)
 (Діти передають квітку, промовляючи побажання Україні)
Учитель. Україна – наша рідна земля. Земля краси, вишуканості та тендітності. Земля, що зігріває нашу душу теплом та відчуттям рідного дому. Плекаймо її, бережімо її, примножуймо її надбання, будьмо гідними громадянами своєї Вітчизни. Нехай в кожному пломеніє непоборний вогник любові до своєї Батьківщини. (Слайд 6)
ЛЮБІТЬ УКРАЇНУ
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов’їну.
Між братніх народів, мов садом рясним,
сіяє вона над віками…
Любіть Україну всім серцем своїм
і всіми своїми ділами.
В.Сосюра
Скачати сценарій Першого уроку 2018р. “Мій краю рідний, моя Україно!”презентація конспект.


Автор: ·    Ільїна Інна Іванівна

Немає коментарів:

Дописати коментар